En nuestro esfuerzo por innovar y encontrar nuevos caminos por los que encauzar la educación de nuestros alumnos y de esta forma potenciar al máximo el desarrollo de sus competencias, el centro está desarrollando las siguientes iniciativas innovadoras.

  • En nuestro Colegio ofrecemos una educación integral desde un punto de vista individual, social y trascendente que nos compromete a potenciar valores de justicia, esfuerzo, fraternidad y solidaridad, en una sociedad que se encuentra en constante cambio desde una perspectiva cristiana, según el Proyecto Educativo de Mª Ana Mogas.
  • Dentro de esta actualización constante, hemos visto necesario el desarrollo de un Programa de Calidad que nos ayude a mejorar en todos los aspectos.
  • Esta preocupación por la mejora de la calidad de la enseñanza en nuestro centro nos ha llevado a aplicar el Modelo de Autoevaluación EFQM para revisar, valorar y actualizar todos los procesos del centro y así mejorar nuestra labor educativa que nos ayude a conseguir un óptimo desarrollo de las competencias de nuestros alumn@s.
  • La implantación de las Tecnologías de la Información de la Comunicación (TIC) es una apuesta decidida desde nuestro centro para ofrecer a nuestros alumnos una educación más completa y adecuada a los tiempos que vivimos.
  • En nuestra sociedad es fundamental que nuestros alumnos conozcan, convivan y se formen adecuadamente en esta materia, pues será fundamental para su formación posterior y su integración en el mundo laboral.
  • El centro está realizado en estos últimos años grandes esfuerzos por renovar sus infraestructuras y herramientas TIC, ofreciendo dos aulas de informática dotadas con modernos ordenadores y Pizarra Digital Interactiva (PDI), ordenadores en todas las aulas del centro, PDI en 6º Primaria, 1º de ESO y 1º y 2º de Bachillerato. Actualmente dispone de una red Wifi que funciona en todo el centro y tablets Microsoft Surface.
  • También sus profesionales están realizando un gran esfuerzo formativo para adaptarse a esta realidad, realizando numerosas cursos y actividades formativas.
  • El plurilingüismo en un pilar base en nuestro Centro.
  • Entendemos la necesidad de fomentar actividades relacionadas con la potenciación de las lenguas extranjeras y salidas al exterior para perfeccionar idiomas, crecer personalmente y conocer otras culturas.
  • Los Departamento de Lenguas Extranjeras ofrecen diferentes actividades, campamentos e intercambios para fomentar el uso de diferentes idiomas.
  • Las Aulas Tecnópole son una iniciativa de impulso a la divulgación científica en colaboración con el Parque Tecnolóxico de Galicia. Esta iniciativa está orientada a despertar en los jóvenes la curiosidad y la inquietud que en un futuro los pueden orientar hacia una carrera científica o hacia actitudes y aptitudes de emprendimiento innovador.

 

  • En las Aulas Tecnópole, los estudiantes se trasladan una tarde por semana al Parque Tecnolóxico de Galicia, donde llevan a cabo sus proyectos en equipo y ayudados por un equipo de formadores con amplia experiencia docente y de desarrollo de programas de estas características. Los estudiantes de segundo ciclo de Secundaria y Bachillerato, reciben de ellos formación sobre las pautas que debe seguir una investigación científica rigurosa. 
  • ¿ … Quién no recuerda con nostalgia lo que disfrutábamos de pequeños cuando alguien nos leía un cuento …? Los niños siempre muestran entusiasmo por escuchar historias que les hagan imaginar, soñar ó reír.
  • Cuando aprenden a leer descubren un mundo nuevo por sí mismos y a partir de entonces, el libro se convierte en un gran aliado para acceder a multitud de información hasta entonces desconocida. Pero adquirir un hábito de lectura para toda la vida, necesita del estímulo y apoyo de padres y educadores.
  • Sabemos que la lectura es un instrumento de aprendizaje y es el eje común a todas las áreas del currículo, además de una herramienta indispensable que el alumno/a va a necesitar a lo largo de su vida. Por lo tanto, es evidente la preocupación que existe entre nosotros por la lectura y por la realización de acciones específicas para su fomento.
  • Uno de los objetivos prioritarios del departamento de lengua es desarrollar el hábito lector y conseguir que el niño descubra el libro y disfrute con la lectura, es decir, que la lectura sea para él un tiempo de ocio y no un trabajo aburrido. Para ello es esencial partir de la elección de textos motivadores, adaptados a los intereses, edad y nivel de los niños. Además, es necesario que desde los primeros niveles la lectura sea siempre comprensiva, condición indispensable para que al niño le guste leer. No gusta lo que no se comprende.
  • Si el niño siente placer por la lectura , leerá muchos libros. Este hecho traerá implícito la consecución de otra serie de objetivos muy importantes relacionados con su expresión oral.
  • Desde nuestro colegio desde el espíritu Franciscanos educamos en el cuidado de la naturaleza y el respeto al medioambiente ya que creemos que esto nos llevará a amar, respetar y apreciar el mundo natural y a actuar con responsabilidad, respetando toda forma de vida, contribuyendo de esta manera a su cuidado y preservación.
  • San Francisco de Asís (santo patrón del medio ambiente, de la ecología y de los animales) fue de los primeros en ser ejemplo de la conservación del medio ambiente.
  • Es necesario que los niños comprendan que la salud del mundo depende de todos nosotros, de lo que hagamos para conservar todo bien cuidado, bello y radiante. Hay que cuidar el mundo. La Tierra es nuestro planeta, cuidarla es nuestro deber.
  • Para conseguir que los niños amen la naturaleza el mejor camino es enriquecer sus vivencias, planificar actividades con el objetivo de enseñarles a amar el medio ambiente, facilitar el contacto del niño con el campo, montañas, ríos, y todo lo que engloba la naturaleza, y darles la posibilidad de observar, preguntar, y expresar sus ideas.
  • Por todo ello el Colegio Plurilíngüe Divina Pastora implementa los siguientes planes medioambientales de innovación:
    • Proxecto Ríos: O Proxecto Ríos desenrolase cos alumnos da E.S.O. e bacharelato. É unha iniciativa de concienciación, educación e participación cidadá en defensa dos nosos ríos. Fundaméntase na realización de inspeccións do estado dos ríos galegos por parte de persoas ou grupos voluntarios a nivel local, co obxectivo final de facerse responsábeis da vixianza (adopción) do río que pasa polo seu municipio ou localidade. Estas inspeccións realízanse como mínimo dúas veces ao ano, en base á metodoloxía e materiais de apoio proporcionados polo Proxecto Ríos que axudarán a cumplimentar as Follas de Inspección. Unha vez recibidas estas na sede do Proxecto, elaboraranse informes anuais cos datos subministrados por todos os/as participantes nas distintas campañas Asemade, recolleranse nunha base de datos accesíbel nesta web. Posteriormente os grupos que así o desexen poden participar no Programa de Adopción de Ríos, co que se fan responsábeis, nalgunha medida,de velar polo estado de aqueles treitos de río que escollan. O Colexio Plurilingüe Divina Pastora de Ourense escolleu o río Lonia pola súa cercanía.
    • Programa "Montentérate": O programa montentérate desenrolase cos alumnos da ESO e bacharelato e o obxectivo central deste programa é fomentar o coñecemento da multifuncionalidade do monte. Hoxe en día aínda non está moi arraigada a percepción da importancia do monte e de todas as funcións que desempeña. O coñecemento da importancia destas funcións (económicas, sociais e medioambientais) polo alumnado é fundamental para fomentar o respecto polo monte. Potenciar o coñecemento da xestión sostible do monte. A adecuada xestión do monte é moi importante co fin de compatibilizar a súas funcionalidades medioambientais, sociais e estéticas, cuxos beneficios intanxibles son aproveitados por toda a sociedade, cos lexítimos beneficios directos que lle corresponden aos seus titulares.
    • Programa "Voz natura": O programa "Voz Natura" desenrolase cos alumnos de 2º da E.S.O. é un programa de educación medioambiental posto en marcha pola Fundación Santiago Rey Fernández-Latorre no curso 1997/1998. O seu obxectivo é implicar á comunidade escolar de Galicia na recuperación e defensa da natureza da nosa terra. A 17ª edición do programa de educación ambiental da Fundación Santiago Rey Fernández-Latorre. Voz Natura segue crecendo e este curso promove 307 proxectos de recuperación da natureza realizados por outros tantos equipos que conforman 53.543 alumnos e 3.050 profesores de todos os niveis, excepto o universitario. Despois de anteriores edicións especialmente adicadas ás reforestacións, o cambio climático, a biodiversidade, o reciclado ou a loita contra o lume, Voz Natura proponse destacar a necesidade de actuar sobre os ríos e as praias, logrando que as accións escolares servan de exemplo e xeren un efecto contaxio no resto da sociedade. Por tanto, durante esta edición moitos dos participantes inclúen nos seus proxectos de actuación diversas actividades encamiñadas a protexer a biodiversidade as costas, praias e sistemas fluviais de Galicia.
    • Programa "Recíclate con Sogama": O CPR Plurilingüe Divina Pastora de Ourense é o único centro da provincia e un dos trece centros de Galicia que participan durante este curso académico no programa "Recíclate con Sogama". É un programa de educación ambiental a través do cal se pretende promover a participación e implicación da comunidade educativa na correcta separación dos residuos xerados nos centros escolares, introducindo cada fracción no contedor correspondente. Para facilitar a tarefa, os centros disporán dunha pequena infraestrutura bautizada co nome de "illa de reciclaxe", conformada á súa vez por tres contedores de 120 litros de capacidade (amarelo, para os envases lixeiros; azul, para o papel/cartón; e verde, para a parte non reciclable). O habitual é que se coloquen en exteriores (pero dentro do recinto escolar), polo que os recipientes irán fixados e disporán de sistemas antirroubo. A aqueles centros que conten con servizo de comedor subministraráselles tamén un composteiro para o depósito da materia orgánica xerada, permitíndolles así obter un fertilizante de alta calidade que poderán empregar nas súas hortas e nos xardíns. Con isto teñen a oportunidade de pechar o ciclo de recuperación e reciclaxe dos restos orgánicos e evitar o seu depósito nos contedores verdes convencionais. A concepción de "Recíclate con Sogama" encaixa perfectamente coas liñas estratéxicas do Plan Proxecta posto que fomenta as competencias clave nas distintas disciplinas (non debemos esquecer que o medio ambiente é un concepto transversal en todas as materias). Así mesmo, promove valores básicos para unha boa convivencia: o respecto, a responsabilidade, a solidariedade, a cooperación, o traballo en equipo, o cumprimento das normas, etc. O fin último desta iniciativa é que o alumnado, ademais de participar no sistema de recollida selectiva do centro, instaure na súa vida cotiá, e na das súas familias, a separación do lixo como un hábito máis co que contribuír ao incremento das taxas de reciclaxe en Galicia e, polo tanto, aos seus beneficios ambientais (aforro de enerxía e materias primas) e económicos (diminución dos custos para os concellos)
    • Programa "Miñoambiente": Miñoambiente es un programa que ha puesto en marcha La Región para difundir la conciencia ecológica y el conocimiento y respeto del medio ambiente y entorno del río Miño. Franciscanas no podía estar al margen, siendo San Francisco el patrono de la Ecología y uno de los pilares de nuestro centro hemos participado y desarrollado una infinidad de actividades y proyectos coordinados por el profesor Gonzalo Sánchez Busóns. Miñoambiente ha acercado a la comunidad educativa, a que conozcan el río Miño, su entorno natural, y aprender a cuidarlo y respetarlo, además de otras muchas actividades destinadas a la educación medioambiental y el desarrollo sostenible. Todo ello por medio de la participación en actividades como por ejemplo: rutas a pie o en bicicleta, actividades de reciclaje, charlas, visitas al aula, observación de aves, etc. La mayor parte de estas actividades se desarrollan en el Aula da Natureza del Concello de Ourense, ubicada en Oira. Hoy nos han comunicado que el Colexio Plurilingüe Divina Pastora ha recibido el PRIMER PREMIO de Miñoambiente. Gracias a todo el alumnado participante por su trabajo, profesores por su ilusión y especialmente al coordinador del proyecto.



Todas estas actividades están coordinadas por el profesor
D. Gonzalo Sánchez Busóns.

  • Programa "Red de Centros Solidarios": O CPR Plurilingüe Divina Pastora de Ourense é un dos once centros de Galicia que participan durante este curso académico neste programa solidario.
    • O principal obxectivo do programa é promover valores de solidariedade, participación, compromiso social e voluntariado entre a comunidade educativa (pais, nais, profesorado e alumnado), e favorecer que os e as escolares se comprometan como voluntarios e voluntarias, a través dunha metodoloxía activa e participativa que fomente o traballo en equipo sobre o terreo e achegue o alumnado, tanto física como intelectualmente, a unha entidade de voluntariado. A participación do alumnado e do profesorado farase a través dunhas "Axendas Solidarias", que porán en marcha proxectos desenvolvidos por equipos interdisciplinares centrados en valores solidarios e de participación cidadá. As accións levaranse a cabo a través dun sistema de interrelacións entre todos os centros que formen parte da rede. Trátase de proporcionar as ferramentas básicas que garantan a participación activa e colaborativa do alumnado ao tempo que favoreza a colaboración entre os distintos departamentos. Isto substanciarase na elaboración de actividades específicas segundo o ámbito de actuación elixido (deseño de blogs, actividades fora do centro escolar, gravación de micromovies, elaboración de material multimedia, etc.) e estarán incluídas no proxecto educativo do centro e na súa programación xeral anual.
    • O programa pretende establecer vínculos entre as organizacións sociais e os centos educativos, e amosar que o alumnado, xa desde a escola ou o instituto, é capaz de ofrecer un servizo valioso e necesario á sociedade. A experiencia destes proxectos de voluntariado podería plasmarse a través de medios escritos e gráficos que constituirían verdadeiros referentes e modelos de resultados solidarios, así como exemplos de boas prácticas (blogs, webs, microblogs, xornais en rede etc.)
    • Valorarase, mediante certificación da acción solidaria, a participación en accións solidarias do alumnado (con autorización paterna).

 

  • Programa "Correspondentes 3.0": O CPR Plurilingüe Divina Pastora de Ourense é o único centro da cidade e un dos vinte centros de Galicia que participan no programa Correspondentes 3.0.
    • Correspondentes xuvenís 3.0 pretende contar cunha "antena informativa" en cada centro seleccionado, na que se responsabilice o alumnado de recoller a información en materia de xuventude que se lles envie desde a Dirección Xeral de Xuventude e Voluntariado e de difundila entre o resto do alumnado do centro, contando co apoio do persoal do centro coordinador de información xuvenil e co profesorado participante no programa.
    • Os obxectivos específicos deste programa son:
      • Difundir a información de interese para a mocidade que está nos centros a través de correos electrónicos, SMS, Redes Sociais e a través da información da páxina .
      • Ofrecerlle ás mozas e mozos que queiran ser correspondentes nos centros a posibilidade de informar aos seus compañeiros e así favorecer a participación e a maduración persoal, fomentando unha educación en valores para pensar e desenvolver o espíritu crítico.
      • Facilitar o acceso aos mozos e mozas ás actividades, programas e carnés que ofrece a Dirección Xeral de Xuventude e Voluntariado, descentralizando deste xeito a información nuns centros claves para o noso público obxectivo.
      • Traballar en rede cos centros, permitindo a recepción de información das actividades, iniciativas e propostas do alumnado, permitindo a súa canalización e potenciando, así, os servizos de información xuvenil entre a mocidade dos centros educativos.
      • Formar á mocidade na xestión do manexo da información, potenciando as súas habilidades sociais e a asunción temperá de responsabilidades.
      • Recabar información das actividades que se organizan por ou para a xuventude desde os propios institutos ou outras institucións para difundila ao resto da mocidade galega.



@FranciscanasOU

 FranciscanasOu

 

  • El Colegio Plurilingüe Divina Pastora de Ourense en su preocupación por los problemas de salud que está sufriendo actualmente la población española, especialmente en la etapa infanto-juvenil desarrolla una serie de proyectos y programas saludables en colaboración con diferentes organismos gubernamentales y privados.
  • Tienen como objetivo fomentar la Educación para la Salud dentro de la Educación en Valores que se desarrollan en todas las áreas y materias.
  • Estos programas se basan en la concienciación de la importancia de llevar una vida sana a través de la alimentación equilibrada, el ejercicio físico, la higiene personal y evitar/eliminar hábitos no saludables
  • Entre lo programas que se desarrollan en el Colegio Plurilingüe Divina Pastora cabe destacar:
    • P R O G R A M A S i ! : Los destinatoarios de este programa de salud integral serán las Etapas de Educación Infantil y E. Primaria con la coordinación de la Consellería de Educación del Concello de Ourense. Dr. Valentín FusterEl Programa SI! nace de la voluntad del prestigioso Dr. Valentín Fuster de difundir entre la sociedad hábitos de vida saludables que puedan contribuir a una salud cardiovascular y a una buena calidad de vida a través de la Fundación SHE (Science for Health and Education) en colaboración con Barrio Sésamo, cocineros de gran prestigio y ayuntamientos de diversos países. El cardiólogo Valentín Fuster es Director General del CNIC de Madrid, Director Médico del Instituto Cardiovascular del Hospital Mount Sinai de Nueva York y Presidente de la Fundación SHE. Siguiendo una visión global de promoción de la salud (Salud Integral) que vaya más allá de la prevención de la obesidad, el Programa SI! incide en cuatro componentes básicos e interrelacionados entre sí:
      • Adquisición de hábitos de alimentación saludable.
      • Desarrollo de la actividad física.
      • Conocimiento del funcionamiento del cuerpo y corazón.
      • Gestión de las emociones y fomento de la responsabilidad social como factores de protección frente a las adicciones y al consumo de sustancias extrañas para el organismo (tabaco, alcohol y drogas)
      • En el siguiente enlace podrás ver un video en el que el Dr. Valentín Fuster nos presenta el Programa SI!

 

  • Programa "A l i m e n t a - t b e n" - Este programa va destinado a todo el alumnado del Centro. Desde el año 2010 nuestro centro en colaboración con la Xunta de Galicia desarrolla un programa promovido por Unión Europea desde el año 2009 denominado “Froita nas Escolas”, destinado a la distribución de fruta y hortalizas en estas. Dicho plan tiene por objetivo a corto plazo, potenciar el consumo de estos productos por la juventud en virtud de su aprovisionamiento a los centros escolares, y, a largo plazo, trata de desempeñar un papel pedagógico en los hábitos alimentarios, constituyendo una auténtica acción educativa destinada a crear y mantener hábitos alimenticios saludables. En la actualidad está englobado dentro de un programa más amplio que pretende sensibilizar a lo largo de todo el curso sobre la importancia de una alimentación equilibrada “Alimenta-t ben”

                Acceder al blog colegial del "Programa Alimenta-t Ben"

  • Programa "Clases sen fume" Este programa vai destinado os alumnos e alumnas de 2º da E.S.O.. É un programa europeo () para a prevención do tabaquismo que se desenvolve na escola e utiliza o premio-recompensa como estímulo.
    • Está dirixido aos escolares de 1º e 2º da ESO, mozos e mozas de 12 a 14 anos de idade.
    • Baséase no compromiso colectivo de toda a clase de non fumar durante un período de 6 meses consecutivos durante o curso escolar, e na responsabilidade e confianza mutuas de todos eles, reforzando:
    • O carácter voluntario e individual da decisión de non fumar.
    • O compromiso de todo o grupo.
    • A confianza en si mesmo e nos outros.
    • A idea desta competición trata de reforzar o desexo do comportamento de non fumar.